Інструмент для автоматизації оптових складів, роздрібних мереж, окремих продуктових і непродуктових магазинів – Модуль Мінімаркет.
Зміст
Налаштування касиНалаштування дисконтних картокНалаштування вагиДисплей покупцяНастройка фискального принтера и кассового аппаратаРобоче місце касираРобота з відкладеним чеком
1. Зайти в режим Робота\Мінімаркет\Параметри каси
2. Вибрати тип торгової точки
– Склад та роздріб (акцизний податок) можна вибрати із довідника складів, склад із якого буде проводитися списання продукції.
– Реалізатор – якщо відпуск відбувається по товару певного реалізатора і потрібно, щоб накладні і рахунки оформлялися саме на нього, тоді галочку поставити навпроти даного пункту, а в полі із довідника реалізаторів вибрати певну позицію.
3. Вибрати покупця по замовчуванню. Для прикладу можна створити Кінцевий користувач, або вибрати із вже існуючих.
4. – Дозволити зміну покупця за замовчуванням – дозвіл зміни покупця за замовчуванням (не використовуючи дисконтні картки) на робочому місці касира
– Автоматично створювати документ “Прихід в касу” – можливість автоматичного створення документа “Прихід в касу” при відпуску товару на робочому місці касира.
– Заборонити редагування опції створення документу “Прихід в касу” – у робочому місці касира є можливість вибору – чи буде створений документ “Прихід в касу”
При виборі цієї опції, касиру дана можливість буде закрита.
5. Перейти на вкладку Друк.
6. Якщо ви в роботі використовуєте фіскальний принтер, потрібно вибрати даний пункт.
Натиснути кнопку Вибрати фіскальний принтер із довідника ЕККА і обрати потрібний. (див. Налаштування ЕККА)
Опція Заборонити доступ до параметрів “Друкувати чек/ Не друкувати чек ” – закриває можливість касиру на робочому місці касира керувати можливістю роздруку чека.
7. Натиснути кнопку Параметри артикулів
Потрібно вибрати як товар відображатиметься в чекові.
Для прикладу можна самостійно написати коротку назву товару, або автоматично перенести з повної.
8. Рекомендується включити опцію контроль унікальності штрих-коду, це дозволить уникнути повторювань.
9 При потребі можна перейменувати артикули та автоматично заповнити поле коротка назви, для цього натиснути кнопку Виконати.
10. Перейти на закладку Ваги.
У даному вікні відображається структура штрих-коду, її можна змінювати відповідно до вашої.
Заповнити поле Код відділу для ваг. При потребі включити функцію Розподіляти товар за вагами.
11. Зберегти налаштування.
12. Перейти на закладку Ваги. Якщо мінімаркет використовує ваги, то потрібно на даній вкладці вибрати їх. (див. Налаштування ваги)
13. Перейти на закладку Дисплей покупця. Якщо він використовується, то його потрібно обрати. (див. пункт Налаштування дисплей покупця)
14. Зберегти зміни та налаштування.
Програма забезпечує можливість створення дисконтних карток клієнтів з певними знижками та сканування штрих коду з дисконтної картки .
Номер – це відповідно номер карточки по якій програма розпізнаватиме знижку. На робочому місці касира є можливість самостійно вводити номер або зчитувати за допомогою сканера.
Покупець – із довідника потрібно вибрати власника карточки, або вибрати загально кінцевого користувача.
Знижка – потрібно вести розмір знижки який надаватиметься на покупку товару (обов’язково зі знаком мінус).
4. Зберегти.
Якщо мінімаркет використовує ваги, потрібно їх налаштувати в програмі.
1. Зайти Довідники\ЕККА
2. Додати принтер\касовий апарат.
3. Потрібно заповнити параметри пристрою.
Фіскальний номер — сформований відповідно до встановлених правил унікальний номер реєстратора розрахункових операцій, книги обліку розрахункових операцій, який надається органом державної податкової служби при реєстрації відповідного засобу обліку розрахункових операцій.
Обробка для даного ЕККА – компанія АБ СИСТЕМА, автоматично внесе вам доступну обробку у поле вибору. При змінні пристроїв, зателефонуйте в службу підтримки АБ СИСТЕМА для консультації (032)245-36-00
5. Перейти на закладку Інтерфейс. Ввести номер та швидкість порта, через який відбуватиметься підключення та тексти заголовку та кінця, які друкуватимуться на чекові.
6. Перейти на закладку Податкові групи.
7. У полі Тип групи, що додаватиметься вибрати із спадаючого вікна ознаку групи.
На закладці додайте всі податкові групи для ЕККА.
Увага. Номери податкових груп і їх ставки можна дізнатися в документації до ЕККА та (або) в сервісному центрі по обслуговуванню ЕККА.
Порядок додавання податкових груп
1. Виберіть тип групи
2. Натисніть кнопку Додати
3. Введіть Номер групи
4. Введіть Ставку податку
5. Встановіть ознака активність (по кнопці А), якщо ця група є основною при продажу товарів
Увага! У загальному випадку рекомендується
1 – ПДВ – 20%
2 – Без податків – 0%
8. Зберегти.
9. Встановіть ознаку активність (по кнопці Активний ФП), якщо даний ФП є активним для даного користувача.
10. Довідники / ЕККА – кнопка Активний ФП (А) – із спливаючого меню Протокол дій користувача
Увага! В даному режимі будуть реєструватися всі виконані операції. У разі виникнення помилок при роботі в першу чергу необхідно переглянути протокол. Далі при неможливості самостійно вирішити проблему необхідно зберегти протокол у файл (кнопка Зберегти) і вислати його по електронній пошті на адресу support@ab.biz.ua
11. Вибрати Службові операції ЕККА.
Даний режим використовується для встановлення дати / часу, вносу / вилученні грошей, роботи зі стрічкою (прокрутка стрічки, друк порожнього чека) і ін.
Увага.
Функціональність багатьох режимів залежить від конкретної моделі ЕККА. При невиконанні операції зверніться до Протоколу дій користувача. Якщо в
протоколі є запис, що ця функція не підтримується, то ознайомтеся з документацією до ЕККА або зверніться до сервісного центру або службу підтримки фірми АБ Система.
По кнопці Додатково Вам можуть бути запропоновані додаткові службові операції з ЕККА.
12. Перейти на закладку Статус ЕККА/ФП. На даній закладці можна переглянути службову інформацію ЕККА, якщо вона підтримується, в іншому випадку на екрані буде показано не визначено. Також можна ознайомитися з Протоколом дій користувача, не закриваючи режим.
13. Довідники / ЕККА – кнопка Активний ФП (А) – із спливаючого меню Параметри користувача. Даний режим використовується для установки режиму роботи та формування документів при роботі з ЕККА.
Увага. Дані опції необхідно проставити для всіх користувачів системи.
1. РоботаМінімаркет Робоче місце касира
2. В режимі Робоче місце касира місце автоматично активним стає підсвічування поля введення “Штрихкод“. Для продажу товару по штрих-коду, необхідно сканувати штрих-код за допомогою сканера штрих-коду. Після цього товар з’явиться у вікні «Перелік товарів, які вибрав клієнт».
3. Вгорі знаходяться вікна Категорії, Товари. Вони призначені для ручного вибору товарів на складі для даної каси. При цьому також можна здійснювати швидкий пошук по Коду або Назві. Вибір товару здійснюється за допомогою клавіші Enter. Після цього з’являється вікно «Ввід кількості». Тут Ви можете ввести необхідну кількість товару. Після цього товар з’явиться у вікні «Перелік товарів, які вибрав клієнт».
Увага. При повторному виборі товару, який вже знаходиться в «Перелік товарів, які вибрав клієнт», буде збільшено його кількість.
4. У вікні «Перелік товарів, які вибрав клієнт» можна змінити кількість товару на необхідну, встановити відсоток знижки (зі знаком “-“) для конкретної позиції товару, або прочитати про масу товару із ваг – кнопка Ваги.
5. Якщо покупець має дисконтну картку, то необхідно:
Увага! З метою безпеки та уникнення ручного введення знижок для тих людей, які не мають на це право – номер дисконтної картки відображається у вигляді “*”. Знижка діє на суму документа в цілому незалежно від часу зчитування номера дисконтної картки.
6. У вікні покупець можна здійснювати вибір друку на ЕККА.
Налаштування даної функції доступне в режимі «Налаштування каси».
Можна встановити для окремого чека можливість не друкувати чек на фіскальному принтері (галочка на позиції Не друкувувати). Також можна змінити тип оплати для конкретного чека (за замовчуванням Готівкові).
7. Для автоматичного друку Товарного чеку при закриванні чеку та створенні накладної відпуску , платежу, поставити галочку навпроти Друкувати на принтер та Створити документ “Прихід в касу”.
8. Кнопка “Очистка чеку” (F7) призначена для швидкого очищення вмісту чека (наприклад, якщо покупець відмовився від покупки)
9. Для оплати товару необхідно ввести суму в поле «Оплачено». При цьому автоматично зміниться сума в полі «Решта». Та натиснути кнопку Закрити чек.
Увага. Даний режим призначений тільки для візуального відображення суми, сплаченої клієнтом і відображення решта. Від нього не залежить сума фактичної оплати, тобто чек завжди буде закриватися зі 100% оплатою. Часткова оплата, оплата за безготівковим розрахунком, оплата в кредит не передбачена.
При закриванні чека :
– Автоматично формується накладна відпустку
– Автоматично фіксується Накладні відпустку (контроль кількості і націнки)
– Автоматично формується Прихід в касу
– Автоматично фіксується Приходу в касу
– Автоматичний друк чека на фіскальний принтер (при встановленій опції в режимі «Налаштування каси»)
– Очищення вмісту вікна «Робочого місця касира».
10. Повернення до набору штрих-коду здійснюється по функціональній клавіші F10.
2. У Журналах накладних і підлеглому журналі Списання/Рахунки Відпуску на реалізацію є поле Відкладений чек (Настройка колонок)
3. Робота з Відкладеним чеком
– Переносимо товар у перелік товарів які вибрав клієнт.
– Натискаємо Відкладений чек – робоче місце доступне для роботи з наступним клієнтом.
– У журналі накладних буде створена накладна відпуску, у полі Відкладений чек будестояти -1.Увага! Відкладений чек не можна зафіксувати з журналу!
Далі працюємо з чеками, як звичайно.